Inget födelsedagsfirande i år

Nu har mormor åkt hem och vi fick inte nån rabarberpaj nu heller. Men en annan grej som har hänt som gör mej rätt sur är att jag har faktiskt fyllt år. Den 28 maj blev jag fyra år. Fick jag nån present, var det nån som sa grattis? Neej minsann! Det var i fredags, vad gjorde de då? Ingenting, så de hade all chans i världen att komma ihåg min födelsedag. Zetti kom inte ihåg den han heller, men han är ju uppe i de blå för jämnan, så han är ursäktad. Men vi får se om jag kommer ihåg hans födelsedag den 22 augusti, vi får väl se. Hans är lätt att komma ihåg för han fyller dan efter Lill-Husse. Men jag ska definitivt glömma mattes den 16 augusti



Värst vad surt det var här då, säjer matte. Förlåt att vi glömde din födelsedag, jag ska köpa ett gott ben till dig.
Ja, det lät ju lovande, hoppas bara att det inte är nåt tomt löfte. För såna är det gott om ska jag säja. Ibland så säjer de att jag ska få fil på kvällen och så har de glömt att köpa fil. Det är ju brottsligt. Då brukar jag sitta och stirra på matte hela kvällen så att hon riktigt ska känna hur usel hon är. Nu tycker jag att du ska sluta skriva, du är ju nästan gnälligare än Zetti, säjer matte. Kanske det, men det var skönt att få ur sej lite som har legat och gnagt.


Kommentarer
Postat av: Christer

Hej TinTin här kommer STORA grattis i efterskott från grannen i PARADISET, här är soligt o VARMT, så ni är välkommen hit

2010-06-02 @ 21:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0