Snart semester

Hej, det var ett tag sen, idag hittade matte laddaren till kameran, hon trodde att hon glömt den utomlands, ha, ha.
Jag har fortfarand besvär med klåda, husse dushar mej två gånger i veckan med ett allergischampo och det har faktiskt blivit lite bättre. Jag ska till hudveterinären den 22 juli. Det fanns ingen tid innan. Vi kan så klart åka akut till djursjukhuset i Strömsholm, men än så länge är det inte så akut. Matte har synat mej med förstoringsglas och läst om skabb, men symtomen stämmer inte. Nu har jag äntligen fått ett fästinghalsband, så nu får jag inga fästingar mer. Det är skönt för de kliade ju också.



Här ligger jag på golvet och ser lite eländig ut, men just nu mår jag faktiskt ganska bra. Tintin och jag badar i sjön varje dag, vi går med matte i skogen och plockar svamp och smultron, vi äter smultronen direkt från plantan. Det är jättegott. Tuva, mattes barnbarn var hos oss tre dagar förra veckan, då plockade vi nästan 2 liter smultron. Vi blev lite myggbitna också, men som Tuva sa så bryr vi oss inte om myggen när vi har så roligt. Matte badar flera gånger om dan och husse badar när han kommer från jobbet, men imorgon jobbar han sista dan, då har han semester. Då ska vi åka till Ånnaboda och hämta husvagnen och åka till Tomelilla i Skåne. Birgitta och Bosse är redan där och väntar på oss. Då ska vi nog äta spättekaka för det har husse sagt. Vad nu det är.



Kolla in öronen på Tintin, matte råkade klippa för mycket på en klo på baktassen så det blöder.
Här är han lite avvaktande. Vad fan ska hon göra nu, tänker han nog.

Här hemma har Power Big Meet börjat, det håller på hela helgen, så det är bra att vi åker imorgon för annars om vi väntar till på fredag så måste vi åka över Dingtuna för att kunna ta oss härifrån. 1500 amerikanare och andra gamla och snygga bilar kommer, plus alla de som ska titta på. Hela campingen här är fullbokad. Vi bor bara 3 km från campingen. Det brukar komma stora raggarbilar till oss och campa nere vid sjön.

Husse håller på att grilla, han brukar grilla korvar till oss också. De ska äta nån stark korv, vi får vanliga.
Matte har packat sina grejer till semestern, men vi då ska du inte packa våra grejer också?
Jo det gör jag imorron säjer matte. Men glöm inte det.



Nej, nu ska vi äta grillat, sen ska husse duscha mej igen. Hej, så länge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0