Bara 2 dagar kvar på juli.

I natt var det ett väldigt åskväder, säjer husse. Vi andra vet ingenting om det, vi sov djupt. Fast vi är väldigt trötta nu på morgonen så vi kanske märkte av det ändå, vad vet jag. Igår kom mattes syrra och V på besök, de badade och badade, de tyckte att det var kallt i vattnet, de är ju vana vid varmare. Matte tyckte att det var ovanligt varmt för att ha varit lite kallt i luften några dagar. Vi tycker alltid att det är skönt, vi badade också igår. Det är ju bra för mej att bada, sa ju veterinären. Matte och husse håller på med mej hela tiden, men nu är det inte varje dag utan varannan. Först bad i badkaret och sedan göra rent öronen och sedan droppa i medicin. Inte speciellt kul, men jag har blivit bättre från klådan. Igår såg vi inte till valpen alls. V ska ju bo här ett par veckor så han hinner nog träffa den. Annars händer det inte så mycket, husse håller på att jobba och matte har ont i ryggen. Fast hon är på bättringsvägen. Det är bara sitta som hon inte kunde, ligga och stå och gå är inga problem.



Här är en bild på mej för en gångs skull.



Och här sitter vi och väntar på husse, han har lovat att leka med oss. Jag har redan börjat spana efter fjärilar, så jag kanske inte ska vara med och leka, jag får se. Husse brukar kasta ut godis på tomten och så får vi springa omkring och leta. Va lat du är, säjer matte till husse, du ska ju gömma godiset. Men vi tycker att det är kul, barn och hundar gillar godisregn, så det så. Nej nu ska vi sova en stund, gääsp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0