Veterinärbesöket

Nu har mattes syrra och lilla V kommit, de bor hos mormor nu, de kommer till oss snart. De ska stanna en månad. Jag själv har varit till doktorn och fått pricktest. Jag är allergisk mot allehanda dammkvalster och mjölkvalster. Hjälp sa matte, då gäller det att dammsuga ofta. Nej sa veterinärn, det går inte att städa bort, det finns alltid i luften och det blir värre en timme efter dammsugning så jag ska inte vara inne då. Nu gillar inte jag dammsugning i alla fall, så jag går ut ändå. Det stora problemet är att jag inte kliar mej på höst vinter och tidig vår, så det måste vara nåt som triggar igång klådan utifrån, men pricktestet gav inget svar. De gjorde 22 prickar men de kunde lika gärna ha gjort flera hundra, för så mycket finns det ute som man kan vara allergisk mot.



Snygg bild va! I alla de här prickarna fick jag en spruta, men jag sov så jag märkte inget som tur va. Nu ska jag badas varje dag i tre dagar och sedan 2 ggr i veckan i nåt bra medel. Dessutom var det bra om jag badade i sjön, sa doktorn. Sen ska vi på återbesök och då får vi se om vi måste fortsätta med kortisonsprutor eller nåt, hoppas inte. Jag hade svamp i öronen också så nu måste jag tvättas där varje dag i 3 dagar och sedan 1 gång i veckan plus örondroppar. Matte tycker att det är svårt att göra rent mina öron för jag beter mej som om hon håller på att mörda mej. Men nu måste hon, så nu tar hon hjälp av husse, som håller fast mej.



Annars har vi det skönt och bra, här har vi precis lekt med husse, han försökte ta min toarulle, men det lyckades han inte med.



Här har matte och husse precis ätit klart, snålt var det ska jag säja, för vi fick absolut ingenting, vi följer den sista biten på väg in i husses mun, sen förstår ju till och med vi att det är kört. Ni har ju precis fått mat, gnäller matte. Ja, vem kommer ihåg det nu? Inte vi.



Idag har det regnat hela morronen, men nu ser det ut att ljusna lite. Vi har varit på långpromenad med husse och matte har plockat svamp. Nu ska vi sova nån timme. Hej så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0