Äntligen bad igen!

Nu har vi badat! På ett ställe som heter Böda hamns camping, vi hittade badet till slut i Köpingsvik men vi tyckte det var för stenigt och långt bort. Köpingsbaden är en hundvänlig camping men bad för hundar har de inte. Minus tycker jag, det är ganska enkelt att avdela ett hörn till hundbad. Men det gamla ljuget sitter i, att hundar bajsar och kissar i vattnet. Det gör de inte, det gör däremot hästar, de bajar så fort de kommer i vattnet. På Böda hamns camping, precis som på Böda Sand, fanns en hel strand för hundar, det var jättefint och vi badade och badade, sen fick jag fnatt och sprang upp på stranden och irrade runt bland de solande människorna där. Alla hade inte hundar med sej men några hade små jyckar som jag ville hälsa på. Matte blev arg på mej, ja riktigt arg, folk kan ju bli rädda för dej ju, skrek matte. Ut i vattnet till husse och därmed basta, skrek hon. Lugn i stormen säjer jag, jag ville ju bara kolla lite. För att blidka matte sprang jag ut i vattnet igen. Suck!



Här går vi i vattnet med husse. Åh, va skönt det ska bli.



Här blickar jag bort mot Ryssland, där finns det såna där stora Ovtcharka-hundar, hoppas att de inte simmar hit.



Nu ska vi ha skoj, eller hur, Tintin. Ha skoj för dej själv du, jag ska simma jag, säjer Tintin.
Själv vill jag helst springa omkring i vattnet. När matte tar ut mej på det djupa så måste jag simma,
men jag simmar snabbt in igen.



Zetti! Kom igen, det är simma som är grejen ju. Det är skitläckert, jag skulle kunna simma hela dan.



Ha, jag flyger hellre, det är bara att vifta med öronen så får man fart. Tjo hoo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0