Campingliv

Hej, det blev inget skrivande igår, vi var på resande fot och det var allt möjligt i vägen. Vi åkte från Löderup till Åhus i förrgår, där stannade vi en natt. De andra badade men vi kunde inte bada för matte och husse hittade inte hundbadet, men det gjorde inget för det var inte lika hett då. Vi åkte från Åhus igår förmiddag och när vi kom till Kristianstad så åkte vi åt höger och Bosse och Maude åt vänster. Vi hamnade på Köpingsbaden på Öland och Bosse och Maude stannade på en camping i Askersund. Han ska ju börja jobba på måndag medans husse har 3 veckor kvar, så han ville inte åka hem än. Det är fyra år sedan jag var på Öland, då var vi i Böda. På den här campingen har husse och matte aldrig varit trots att de varit många gånger på Öland. Det är fint här, det är första campingen som jag har varit på där det står att man ska ha hunden kopplad när den rastas på campingen. Alla andra campingar får man ju inte rasta hunden alls på campingen. Antagligen för att det inte finns så många ställen att rasta på, fast husse har hittat ett bra ställe.



Den här bilden på oss är kanske inte så kul, men vi står och spanar efter kaninen, det är flera kaniner som springer omkring på campingen i mörkret, det är jättespännande. I husbilen bakom oss finns en liten mopp som matte inte kunde säja vad det var, en terrier av nåt slag. Och i en annan husbil finns det en hel chihuahua-kennel, de är säkert 8-10 stycken små skällande minisaker.



Här står vi och tittar på dem. Det är jättevarmt ute vi har varit på promenad i Köpingsvik och efter strandpromenaden, vi mötte jättemånga hundar, tänk att det finns så många sorter. Lustigt!
Det finns ingen badbild på oss från den här semestern än. Det ska vi fixa, säjer matte. Men jag kan visa en badbild på några sälar som jag såg i vattnet i Löderup.



Det var roligt tyckte de, med de höga vågorna. När Tintin och jag badade var det lite lugnare men Tintin tyckte först att det var lite otäckt med vågorna, han är ju så kort, men sen gick det nästan inte att få upp honom ur vattnet. Jag är som vanligt, lagom med allting. Imorse blev det världens åskväder, det blixtra och dundra samtidigt, det var lite ruskigt, det var det allt. Jag såg att Tintin såg lite rädd ut. Åja, säjer matte, du såg inte så glad ut du heller. Ja, ja nu pratar vi inte mer om det. Nu regnar det inte längre och det är fortfarande varmt. Det skulle bli mer åskväder så vi får väl se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0