YouTube

Jag har varit inne på YouTube och tittat på videofilmer på Spinone, de ser ju precis ut som jag. Och matte som säjer att det inte finns nån som jag i hela hundvärlden. Men nu kunde jag visa henne minsann, det fanns t o m en som slickade i luften som jag gör. Det är tydligen inte så udda ändå. Där ser du matte.



Det är jättekul att titta på andra hundar, speciellt samma sort som jag, jag ser ju att vi är lika för jag brukar stå och titta mej i spegeln ibland, så jag vet ju hur jag ser ut.

Igår klippte matte håret på öronen, vad snygg du blir, säger matte. Jag tycker bara att det är jobbigt, och idag ska hon klippa håret runt tassarna och skägget. Jag hoppas att hon väntar med klorna till imorgon, för allt på samma dag blir för mycket. Egentligen tycker jag om när matte håller på att dona med mej, men ändå ser jag ut som om hon tänkte mörda mej, säger hon.

Idag gjorde matte en ängel i snön, bara för att bevisa för mej att hon kom upp igen, inte gick det snabbt precis, och nån ängel syntes inte i snön efter allt bökande för att ta sej upp, ha. Undrar om grannen såg när hon låg där och löjla sej, hoppas inte. Det måste ju finnas nån värdighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0