Tjugondag knut



Här står jag utanför vår husvagn. Det är inte så jättekallt den här dagen. I tordags var det visst. Solen skiner och det är mitt på dagen, men det är ett konstigt ljus här uppe i bergen, nästan blåaktigt. Det är varannandagskallt här uppe. Nästa dag var det så kallt så matte kunde inte åka skidor, men på lördagen var det varmare igen. När vi kom hem i söndags kväll var det kallare hemma än vid husvagnen, konstigt. Men vårt hus ligger ju nära sjön så det är väl därför. Mattematte kan ha - 11 grader inne i stan fast vi har nästan - 20.

Husse är bortrest några dagar, då går matte och sunkar här hemma, det blir liksom ingen ordning. Man får liksom säga till om allting. Men idag har hon faktiskt ryckt upp sej, hon gömde godis i snön och busade med oss ute.
Det är bra, hon ska inte tro att det bara är att ha en hund, man måste jobba lite också.



Här är Tintin mitt i buset. Han är så glad nu när han kan busa och stoja igen. Nej, nu ska vi plocka bort julsakerna, det är ju tjugondagknut idag. Jag hjälper gärna till, speciellt med mjukistomtarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0