Sol

Idag kom solen fram precis kl 12. Nu måste vi ut, skrek matte. Hon mumlade nåt om tallkottkörteln som mår bra av sol, det hade hon läst nånstans. Inte vet jag om jag har nån tallkotte i huvet, men Tintin tycker om att leka med såna. Vi pratade med grannarna Tord och Gert. Det var kul. Det är alltid kul att träffa folk tycker vi.



Tord skottar i bakgrunden och jag är som vanligt i det blå. Solen glittrar i snön och det blir så fina reflexer. Förr sprang jag och jagade reflexerna, men nu tittar jag bara.



Sa du fika, matte? Tintin fryser om tassarna, ser du, så det är bäst att vi går in nu. Det är jobbigt att pulsa i den här djupa snön faktiskt. Vi har busat riktigt mycket, matte blev nästan orolig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0