Snögubben

Igår var vi ute på tomten och lekte, matte hade gömt godis i snögubben som V och husse och moster har gjort.
Matte låg ju sjuk då. Men där är ju min halsduk som jag letat efter, säger hon, jaså är det din säger husse. Den har jag ju fått av din syster vet du väl. Vi får byta ut den innan de kommer hit. De kommer ju först i början på mars, det har säkert smält till dess, säger husse. Det vet man aldrig, snön kanske ligger kvar till midsommar, säger hon och ser uppgiven ut. Efter vecka 10 när vi varit i Sälen så är det vår, säger husse bestämt. Det säger han jämt.



Pinsam bild tycker jag, Tintin gör så där för att han är liten och ska försöka bestämma över mej. Jag gör aldrig så där på honom, det behövs inte. Matte, varför tog du inte en annan bild? Vill du skämma ut mej, va?



Är den här bättre då, frågar matte? Ja här ser jag sjukt grym ut.
I alla fall så var jag dålig på att hitta gobitarna, så matte fick peka. Tintin var ju bättre förstås.
Nu ska vi snart gå ut, jag måste få springa lite känner jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0