Grillning

Idag har det inte varit lika kallt, ungefär 10 - 12 grader.  Alla grillade korv ute på eftermiddagen men matte och husse tyckte att vi skulle vara inne, för Tintin kunde riva omkull grillen. Han är ju så närig, han förstör en hel del för mej, tycker jag. Hade de bara haft mej så hade jag fått vara ute med dem. Men om jag tänker efter så skulle det inte vara så kul utan honom. Förresten förstår jag inte att de kan stå där ute i kylan. Nu kom matte in, hon fryser om händerna säjer hon. Men jag tror att hon ville komma in till oss en stund. Och nu kommer husse också, han ska ta ut oss på promenad, vi är jätteivriga när vi ska gå ut här, för det är en massa goa dofter som man inte är van vid. Jag går med nosen i backen hela tiden och ibland kör jag ner nosen långt ner i snön och står så länge och bara doftar. Du är ju knäpp, säger matte.



Hon förstår inte att man måste dra in dofterna ordentligt så att man kan marker på det sen. De andra hundarna ska ju få veta att jag har varit där ju. På den här bilden syns det tycligt att jag har stora tassar. Matte har mätt, spåren är 11 centimeter. Vi läste att ett vargspår är 10 centimeter, där ligger de i lä ska jag säja.



Vi vill inte vara med på bild, så matte fick ställa sej bredvid oss, men det sket sej ju i alla fall.



Då försökte matte ta kort, men då gömde jag mej bakom Maude. Det är ju en fantastisk bild, jag utan huvud, Maude med en soppåse och Tintin stretande och vill fram, troligen för och hugga tag i soppåsen, det kan ju alltid finnas nåt ätbart i såna. Jag ger upp, sa matte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0