Igår

Nu är vi i Ånnaboda igen, det är ett rännande fram och tillbaka, men matte och husse har varit på möten och så var de bjudna på middag i går kväll. Nu ska vi snart åka hem igen, det är roligt att komma hit och roligt att komma hem. Nu är det inte lika kallt ute så matte kan gå på långpromenader med oss igen. Nu ska vi vara hemma i två veckor.



Här sitter jag på mitt favvoställe i husvagnen och filosoferar. Det är sånt ståhej när grannarna kommer in på mat eller fika, då ska det borstas hundhår och fjäskas minsann. Anki, en av grannarna hade svarta byxor på sej en gång när jag hårade som värst, hon var ganska luden när hon gick härifrån, men jag tyckte att hon var fin jag.
Nu hårar jag nästan ingenting, ja lite då, men jämfört med i höstas är det ingenting.

Det här var igår det, nu är vi hemma igen, matte har gått med oss på gärdet,det hade snöat så hon fick pulsa rejält ska jag säja. Det behöver hon, hon gnäller hela tiden att hon väger för mycket. Ut och pulsa med dej, säjer jag.



Här står jag och väntar på matte och Tintin vid vägen, jag går aldrig över vägen, skitduktig är vad jag är. Man ser Tintins huvud i ena hörnet, imorgon är det ett halvår sedan han blev överkörd av en bil. Matte ska prova släppa honom lös då i skogen. Det ska bli kul att se vad han kommer att göra för bus, den lilla rackarn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0