Vinter, vinter, vinter

Solen skiner idag också. Vi har varit på promenad på förmiddagen, men det finns nästan ingenstans att gå, mer än på stora vägen och på stora parkeringen, matte får går fram och tillbaka där det är plogat. I skogen går det inte att gå, snön är för djup, till och med för matte, ha ha.



Det är i alla fall vackert säger matte.
Hon får rensa våra tassar från isklumpar varje gång som vi varit ute. Matte tycker att tiden går fort, vi behöver ju bara komma in så är det dags att gå ut igen. Hon håller på och gör korsord och skriver, samtidigt som hon tittar på OS. Jag får faktiskt gruffa till lite om jag ska få blogga nån gång, hm. Sen håller hon på med det vanliga, borstning, tandskrapning, kloklippning, örontvätt och till om med i baken ska hon tvätta. Det gillar jag inte!
Nu körde traktorn förbi, då får matte gå ut och skotta bort vallen som blev.



Ser ni mej? Jag kollar på matte genom fönstret, hon kan ju sluta med det hon håller på med och komma in till oss,
det är ju snart fikadags, vet jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0