Bakåtblickar

Idag har det snöat hela dagen, det är inte så där jättekul faktiskt. Matte har suttit och tittat på gamla foton som ligger i lådor, här är det minsann inga album inte. Då skulle vi få skaffa en bokhylla för bara fotoalbumen, säger hon. Hon letar efter foton på oss när vi var valpar och när Lina var valp och alla andra valpar som vi känner och känt. Det var meningen att hon skulle scanna in de åt mej, så att jag kunde visa de i bloggen, men det sket sej.
Scannern funkar inte just nu, hon gör väl nåt fel förstås, snart kommer hon på det och då säger hon, ja visst ja, så var det man skulle göra!

Hon har tittat på gamla foton när sönerna var små, när barnbarnen var bebisar, när hennes äldsta syster levde.
Hon blir lite sentimental, jag hoppar ikring lite och puttar på henne, kom och lek matte och ha lite skoj.



Här, du får min nalle!



Det här är grannens hund Rasmus när han var 8 veckor och precis hade kommit till våra grannar.



Matte hittar inte bilderna på Kasper när han kom till oss, men här är vi 5 veckor. Kasper är till höger med den lilla pricken i pannan och jag är längst till vänster.



Och det här är Tintin när han var 5 veckor. Till och med jag tycker att han var söt då. Matte tycker att han är söt nu med. Jag vet inte jag, han är ju vuxen nu och då kan man väl inte säga att han är söt heller. Ibland är du faktiskt ganska söt du också, säger hon till mej. Stilig skulle jag vilja säga att jag är, när jag är nykammad och inte så rufsig som jag är till vardags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0