Semester

Nu är det 5 veckor kvar tills vi ska till hundpensionatet, vi ska vara där i 8 dagar, för matte och husse ska till Sälen. De åker dit varje år vecka 10 tillsammans med husses syster och svåger från England. Vi träffas inte så mycket, för de kommer på fredagen och vi åker på lördagen. Hundpensionatet är jättebra, vi trivs bra där, när vi kommer dit så springer vi bara in och tittar inte åt matte och husse. De första gångerna som Tintin var där, så var han lite ängslig men det har gått över nu. Vi är där 1-3 veckor om året, beroende på vart matte och husse ska nånstans.



Här är matte i slalombacken, jag har ju bara sett foton, jag skulle vilja se när de åker i backen. Husse kan jag väl tänka mej att han åker bra, men matte är tveksamt, hon som ramlar så mycket.

På hundpensionatet har vi egen rastgård så att vi kan springa ut och in som vi vill i boxarna. Tintin och jag bor i samma, den är lite större än de andra. Ute i rastgården kan vi prata med grannarna. Promenader får vi tre gånger om dagen och dessutom får vi vara i stora rastgården några timmar, så vi kan springa av oss lite.

Vi blir i alla fall jätteglada när matte och husse hämtar oss igen, borta bra men hemma bäst som man brukar säga.



Det dröjer inte länge förrän det är höst igen. Varför skriver du så, frågar matte, det är ju inte vår än, så fort går det väl inte. Jo det tycker jag, säger jag. När den här bilden togs var det höst, när kossan var i vår trädgård och det var ju inte så länge sen. Jo, det är flera år sedan, säger matte. Nu är du ute och cyklar. Jag kan väl inte cykla heller, va dum hon är. Nä, förresten jag tar tillbaka det där. Hon kanske hämnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0