Vanvård och misshandel

Hej, idag är det inte kul. Matte skulle naturligtvis börja gräva i munnen på mej och då såg hon att tandköttet kring den stora kindtanden var inflammerat. Hon fram med tandkräm och tandborste (för hundar alltså). Det är inte underligt att du får inflammationer i munnen när du är så här slemmig, tyckte hon. Tandsten har du också, på den tanden ganska rejält, säger hon.
 Nu vet jag att hon får dåligt samvete för att det blivit så, för jag kan ju inte göra rent tänderna själv, eller hur?
Nu tog hon fram tandskrapan, ja, vad ska inte en stackars hund stå ut med. Men det gjorde inte ont men det är obehagligt, hon tar fram den där ibland, men jag är så svår att ha att göra med, så hon ger ofta upp.
Men nu ska vi skrapa minsann. Jag var tvungen att ligga ner när hon höll på att misshandla mej. Efterått blödde det ur munnen och då ville hon att jag skulle dricka vatten. Men det ville väl inte jag, heller. Så då hällde hon in vatten i munnen på mej och skakade om kinderna på mej. Det är klart att jag satte i halsen.



Här sitter jag och begrundar min situation.
Nu får vi skrapa om ett par dagar igen, vi måste få ordning på dina tänder, säger matte. Vi får ta med skrapan till husvagnen, vi ska dit imorgon.  Ja va kul, då blir det mycket nytt att lukta på. Tintin och jag kan skicka meddelanden till varandra i snön. Det är inget fint när ni kissar i snön, säger hon. Ja var ska vi kissa då, det finns ingen annanstans att kissa. Ni behöver väl inte kissa hela meningar i snön, det räcker väl att kissa rakt ner så blir det bara en gul prick. Nästa gång får du skaffa en tik, vi gör bara inte så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0