Utkast: Feb. 13, 2010

Igår kväll satt matte och tittade på backhoppning på TV. Det är inget kul med backhoppning, sa husse, det är ju inga svenskar med. Det är ju finnar och norrmän, sa matte, jag får heja på dem. Jag tittade en stund jag också men det blev för enformigt, det var ju samma hela tiden. Efter det såg de på Let´s dance och Solsidan. Hallå där. när ska vi få gå ut egentligen. Nu får ni väl skärpa er. Till slut fick vi gå ut och det var ju skönt, det är skönt att gå en promenad innan man ska sova, det tycker husse också.



Hallå din pajsare, vad håller du på med? Det där är min nalle. Det är väl inget att gruffa om, säger matte, ta en annan nalle så länge. Ja, ja men det där är min nyaste, faktiskt. Dessutom så bet han mej den lille rackaren i går.
Vi sprang lösa i skogen när vi dök ner i samma hål, det doftade fantasktiskt intressant där, då small det. Matte hann inte se och jag tänker inte tala om nåt. Men hon fick se att jag blödde från nosen, jag fick en liten reva där.
Det är sånt som händer men det är första gången som jag blir skadad av honom, jag har ju bitit honom i öronen och så.
Tänk på hur det har gått för Jackson och Texas, (de två Parson Russel terrierna) de har blivit kastrerade de, hotar matte.
Därför att de bråkade med varandra jämt ja, det gör ju inte vi. Jackson är riktigt kastrerad och Texas är kemiskt kastrerad. Han kissar som tjej, men de bråkar inte mer.

I morgon kommer Lill-Husse med sin tjej på middag hos oss, det ska bli jättekul, jag kommer att svansa omkring och göra mej till för henne och visa mina nallar. Man måste ställa sej in har jag lärt mej, det får man igen sen.
Jag får försöka bräcka Tintin, alla tycker att han är så gullig, men jag ska nog visa revan på nosen jag, då kommer de att tycka synd om mej och titta snett på Tintin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0