Vintrigt

Idag har vi gått ett träningspass igen, i alla fall för matte och Tintin. Vi har pulsat ute på gärdet nästan 2 km. Jag har ju långa ben så det är bara lite jobbigt, men tänk er Tintin som har korta ben, han får hoppa upp och ner i snön. Han ligger på golvet här bredvid mej och sover nu, snarkar faktiskt lite grann. Trött stackarn. Matte sitter och tar igen sej. Det är bara jag som är pigg, jag skriver ju i bloggen, jag får sova sen.



Här är en bild från Ånnaboda, det är alldeles frostigt på träden, det är vackert tycker matte. Jag vet inte vad jag tycker, det är som det är, det är snyggt när det är grönt också, tycker jag.



Det är ganska mycket snö vid husvagnen men vi hoppar inte omkring i snön här, vi får gå utanför campingen. Hundar får inte rastas på campingen och det fattar man väl, men igår så gick vi lösa när vi hälsade på Nora.
Visserligen smet Tintin till grannen bakom och hälsade på en labrador, men det avlöpte utan konflikter.

Nu ser jag att det snöar ute, jättestora flingor kommer det ner. Grannen C-Å är ute och skottar, då får han hålla på ska jag säja för det blir snart översnöat. Men han har sagt till matte att det är bra motion, och det är det nog.
Nu ska jag ta mej en liten tupplur jag med.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0