Lek och bus

Idag åkte V med sin mamma till Göteborg, de ska campa några dagar. Här har det varit livat med lek och bus.
V har hälsat på hos lilla Nelson idag, det tyckte både Nelson och V var roligt. Nelson tyckte nog att det var kul med nån som var mindre.

Mormor var här en stund och åt lunch, matte gjorde pannkakstårta med blåbär, jordgubbar, vispgrädde och glass. Vi fick bara smaka själva pannkakan, för jag har varit lite knepig i magen och Tintin är lite konstig, han har inte ätit upp sin mat, varken i morse eller i kväll. Matte hade på honom sånt där mot fästingar i nacken. Han kanske blev lite konstig av det. Och jag är inte bättre från klådan, nu kliar jag mej mest på mornarna. Veterinären ska ringa på torsdag, då ska matte säja att det inte hjälper att tvätta med det där medlet. De får pröva nåt nytt. Ja bara de inte håller på att prova olika saker ända in i oktober för då slutar det ju av sej själv.



Här står vi och tittar på varandra, så där som vi gör innan vi börjar busa.



Ja, då var vi igång, nu blir det jaga av.



Efteråt så la jag mej under en buske och vilade. Sen gick vi med matte i skogen och plockade svamp och för en gångs skull tyckte jag att det var kul. Jag gick också omkring och letade, inte efter svamp men annat spännande.
Det var ju kul, sa matte, du brukar ju bara gå omkring och sucka. Det är ju inte kul varje gång, heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0