Ensam hemma

Hej, hej! Idag var matte i Örebro och shoppade med de andra tanterna. De var borta väldigt länge, men inte för länge ska jag säja, hon höll sej inom lagens råmärken. Hon hade köpt saker till sej själv, naturligtvis, inte till oss, inte en gobit ens, skamligt är vad det är. Dessutom tänkte de stanna och fika hos Birgitta, det var tur att de inte gjorde det för då hade vi inte varit glada. De får fika hos henne en annan gång. Hon hade köpt ett par kuddar som vi kan ligga och gosa på. Ni kan väl låta de vara fina ett tag i alla fall, säjer matte.



Så här mysigt brukar vi ha det Tintin och jag när matte är borta, då vill vi ligga nära varann. Den här bilden är inte tagen nu, för matte har ju som sagt glömt den där sladden, så bilderna som vi tagit i påsk får vi ladda in i morron när vi kommer hem. Och så ska vi hit igen på fredag, det är ett väldans åkande fram och tillbaka, men husse måste bygga ut vårt altangolv för att vi ska få plats med tältet. Nu ska vi gå ut igen för matte tycker ju synd om oss när vi varit ensamma, det är bara ett par timmar sedan. Jag tror att hon har dåligt samvete, jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0