Snöväder på annandagen

Hej igen, idag började det snöa kl 7, matte och vi gick en morronsväng, det vräkte ner snö och nu är det full vinter med snö på träden. När vi kom in så väckte vi husse med kaffe på sängen. Matte satte på TVn, det var Vi på Saltkråkan. Åh, en gammal klassiker, sa husse och klev upp från sängen och satte sej och tittade. Lite barnsligt är det. Det handlade om nån Knorrhane och Ruskprick. Ja, ja alla roar sej på sitt sätt.



Jag ligger och kikar lite jag med, de brukar ju ha en hund med, men den syns ju inte till förstås. Nu ska vi snart gå ut i snövädret med husse. Vi ska stanna ett par dagar med matte. vi åker hem på onsdag förmiddag. Vi ska ha några barnbarn hemma på torsdag, det blir kul. Mormor kommer hem i morron, hon har varit hos mattes syrra i två veckor, planet landar efter 11 på kvällen så husse hämtar henne. Husse kommer in och frågar om vi har nåt att mäta med, han ska mäta hur lång altanen är, vi ska ju få våra stand-bytält om ett par veckor. Matte ger honom ett rosa måttband, nja, säjer husse jag ska titta om jag hittar nåt annat. Men han hitta inget så han fick lov att ta det där rosa. Han tyckte nog det var fjantigt att mäta med det, ett tjejmåttband. Vi hörs senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0