En har det inte lätt

Hej, idag har det varit turbulent ska jag säja, det har ju inte varit så att husse och matte har prioriterat oss precis. Jo, på förmiddan gick ju husse med oss på långpromenad två gånger till och med. Men sen har de ju varit i klubbstugan och lagat mat till alla som ska komma på kvällen. Kan de inte laga mat själva, kan man ju undra. Men de tycker väl att det är roligt förstås annars skulle de väl inte hålla på. De är ju åtta pers som hjälps åt förstås, så de har väl kul kan jag tänka, men vi då?



De (husse) kom i alla fall hem med jämna mellanrum och gick ut med oss och sen kom de hem och gav oss mat. Man får ju vara glad för det lilla här i livet. Sen kom de hem och gjorde sej fina, som de själva tror. Matte sprayade håret, det brukar hon inte göra i husvagnen för att det är inte kul för oss, visserligen stängde hon in sej, men hallå, vi är ju i en husvagn.
Hemma har jag en hög ställning som jag har min matskål i så att jag slipper böja benen så konstigt. Du ska inte klaga säjer matte, för du går minsann med nosen i backen för jämnan annars. Ja men det är jobbigare att stå och äta så länge i den ställningen. Du äter ju så sakta, titta på Tintin han äter upp maten på 10 sekunder, du håller på i flera minuter.

 

Här är en väldigt rörig bild, men det är väldigt rörigt hemma hos oss i husvagnen. De kan inte bestämma sej om de ska vara inne eller ute, de ränner fram och tillbaka, det är klart att vi blir trötta och går och lägger oss och sover. Så helt plötsligt står hon där med kameran och knäpper, det är klart att det blir rörigt.
Nej, jag ser fram mot morrondagen då de ska vara med oss nästan hela dan. De ska ju städa i klubbstugan och då vill vi inte vara med för jag gillar inte dammsugare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0