Tältbygget

Hej, kl är kvart över 8 på kvällen och vi är fortfarande kvar i Ånnaboda, matte åkte hem till Västerås efter årsmötet i eftermiddags, som hon var på tillsammans med Anki. Hon har också varit och gratulerat Louisa som fyllt 13 år.

Vi har varit ute och gått två gånger med Ove, för husse har ju inte tid eftersom han håller på att sätta upp tält. Maude och Birgitta gick med oss runt sjön på förmiddagen. De är ganska bra promenerare alla tre. Men snart ska vi i alla fall åka hem.



Här är Lennart, (Bosses brorsa), Ove, Bosse och Husse i den ordning de står, och jobbar med att sätta upp taket på tältet. Det är lite som att bygga ett hus, fast det är ett annat material.



Så här blir det när det är nästan klart. Det här är Ove och Ankis tält, men så här kommer det att se ut så småningom för oss också.



Och här står jag framför ledighetskommittén dit även matte hör, men hon håller i kameran. Jag går runt och tittar så att allt går rätt till.



Tintin håller på att mojsa på sin filt, Birgitta håller i kopplet. Han är fenomenal på att försvinna efter ett tag om han är lös. Han håller sej kring oss ganska länge, tills han ser att vi börjar släppa på uppmärksamheten, då börjar han sakta dra sej bortåt och vips så är han borta. Det är en riktig luring. Annat är det med mej, jag har ingen lust och ranta omkring på campingen. Nej husse, nu vill jag åka hem till matte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0