Hej ljuva hem

Det kanske är tjatigt att skriva att vi är hemma på Fullerö igen, men det är ju sant, och det är skönt, för vi får vara ute mer hemma. Vi kan ju inte vara ute när de håller på att bygga golven och dessutom är det ganska vått fortfarande. Det blir bättre när de är klara och tälten är på plats, nu ska vi ju dit på torsdag igen. Vi hoppas på skönare väder så att vi kan vara ute mycket med matte. Husse är ju den som jobbar med tälten.



Här sitter livsnjutaren och ser ut över sina jaktmarker. Han är risig i magen, så det blir majsvälling för honom ikväll istället för mat. Det är han lyckligt ovetande om ännu. Han rotar ju ikring överallt när vi är ute och går så han har väl fått i sej nåt olämpligt förstås. Själv mår jag prima, jag har skrämt änderna lite. Nu är jag tillbaka! sa jag åt dem. Men de flyttade sej inte alls. De har vant sej vid dej nu, säjer matte.



Så här ska golvet se ut när det är färdigt om man bortser från plankor och annat bråte runt omkring. Här bor vi.



Det här är Bosses golv som de jobbar med nu. Det är en hel del att göra.



Medan vi väntar i bilen på att matte ska bli klar så säjer vi hej åt Christer som bor i Paradiset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0