Våra tokiga grannar i Ånnaboda

Vi satt i vagnen och tittade ut på husse och Ove. Plötsligt såg husse att Ove hade en sladd som stack ut från huvan. Är du uppkopplad, frågade husse, har du en high-techjacka. När de drog i kabeln så visade det sej att det var en laddare till mobilen. Mycket bra förvaringsställe, måste jag säja, undrar om han har flera grejer där. Husse såg ut att tänka att det inte vore nån dum idé att ladda upp sej själv då och då.



Ni ser ju själva, här är han uppladdad när han dansar med matte på påskafton. Så gör som Ove ladda upp er med mobilladdaren.

Matte och de som jag inte fick kalla tanter, Maude och Anki satt i klubbstugan på annandagen och åt upp resterna efter påskmiddan, en hel del ägg ska jag säja. Då kom det en tjej och knackade på, hon var lite tunnklädd och hade bara sandaletter på fötterna, hon ville att de skulle hjälpa till med bilen, de hade kört fast. Matte tog spaden med grus och gick dit. De hade kört fast där badgästerna brukar parkera, vid elskåpet. Matte hällde grus i spåren och försökte hjälpa till att putta på bilen, men det gick inte, då kommer pantertanterna Maude och Anki med en låda med grus mellan sej, efter att ha plurrat i diket kommer de så småningom fram till matte och den här frustrerade killen som också var ganska tunt klädd. De hällde gruset i spåren och så högg de tre pantertanterna tag i bilen och sköt på, killen gasade och vips var bilen uppe på vägen. Vilka hjältar. Paret åkte sedan ner till värmestugan, de skulle väl kuckelura där antar jag. Men först frågade han om han kunde skjutsa pantertanterna nånstans. Jaa, vart då, kan man undra.



Här är en bild på panterkycklingarna.

Själv så ska jag gå ut på promenad med matte, vi ska gå runt Ånnabodasjön. Hej på en stund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0