Trädgårdsarbete

Idag har vi varit ute hela dagen, matte har jobbat i trädgården, jag har jagat fjärilar och Tintin pep iväg efter en katt. Matte blev arg på honom, han skämdes när han kom tillbaka. Du får inte springa utanför tomten har jag ju sagt, fräser matte. Efter det så ligger Tintin i solen på altan och vilar sej, det är klart han blir trött efter ett sånt race. Dessutom orkar han inte busa med mej efteråt. Svagt tycker jag.



Vi avslutade med fika ute på trappen, mattes bästa fikaställe, och nu har vi gått in för vi är trötta, matte också.
Tintin skäms lite fortfarande, men det går över när han har sovit. Gääsp, jag ska också sova en stund. Det är jobbigt att vara ute hela dan.



Vi sover ett tag, säj till när det är mat, tack. När husse kommer hem ska vi vara med honom ute, han ska ta bort julgranarna. På tiden, kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0