Man får välja sina ord

Nu har jag fått bassning, jag råkade kalla mattes kompisar för tanter, det var ju inte populärt. Men jag tänkte att eftersom matte är tant så tog jag för givet att de också är det. Nu börjar matte gorma om att hon inte heller är nån tant. Ja, ja, jag får väl skriva tjejer istället, det går nog hem mer.



Nu är vi i allafall hemma igen, vi fick klämma in oss i mattes lilla bil, jag gick runt bilen två varv innan jag bestämde mej för att gå in i bilen, men det gick bra, jag sov faktiskt en stund. Vi ska ju tillbaka på fredag men då får vi åka i husses bil som tur är. Här har snön nästan smält bort och vi har en sjö på tomten kring växthuset. Kul, sa matte. Jag tyckte inte det såg så kul ut. Här på bilden funderar jag vad jag ska skriva för nåt. Det är mattes kaffemugg.



Du får inte titta när jag skriver, jag vill vara ifred då. Christer i Paradiset fotade matte när hon kom med toan från toatömningen. Det blev säkert en bra bild som han lägger ut på sin blogg. Matte gillar inte att tömma toan, varför vet jag inte, hon plockar ju skit efter oss utan att blinka. Nu ska vi ut och gå med husse, kanske vi träffar på den nya valpen som förvaltarn skaffat, en border collie, den är 9 veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0