I byggsvängen

Husse, Bosse och Ove håller på att bygga Bosses golv, Matte, Maude och Anki är och köper skruv, tejp och bits. Det skulle inte förvåna mej om de går och snokar på annat också. Jag tycker att de varit borta länge nu. Nä, nu kommer de äntligen. Vi har ju bara varit borta ett par timmar, säjer matte. Nu ska vi i allafall gå ut igen. Det blåser ganska mycket idag, det är inte jag så förtjust i, faktiskt. Men det är intressanta dofter i markerna nu när snön har smält. I morse gick vi runt sjön och isen är borta på stora delar.



Här står jag där det brukar vara skidspår, då får vi inte gå där. Men nu får skidåkarna hålla sej borta för nu är det våran väg. Hackspetten var i full gång i en tall, han höll på imorse också, vilar han aldrig? Tintin springer som en galning och nosar i alla hål och gropar som han hittar. Lugna ner dej, säjer matte. Han tror att han ska kunna jaga upp några sorkar eller vad det nu kan vara han letar efter.



Matte tycker att han är jobbig när han drar från den ena sidan till den andra. Till slut blir hon arg och ryter till. Då ser Tintin skamsen ut i 3 sekunder, sen är han igång igen. Han lugnar sej efter ett tag. Nu ligger han i soffan, och nog ser han lite skamsen ut, han förstår nog att jag skriver om honom. Nej nu vill vi ha fil. Vem ska ge oss det tro, matte eller husse? Det blev husse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0