BMI

Det här är min favoritplats.I den här familjen är det mycket prat om vikt. Mattes BMI är 27 nånting och den måste vara under 25. Hon har provat nästan alla dieter utom pulver. Den enda som har hjälpt så är det Viktväktarna. Då har hon blivit så smal och trivts med sig själv. Efter ett par år så är hon tillbaka igen. Ett tag följde hon GI, då gick hon ner 2 kg de första två veckorna och när hon skulle börja lägga på lite kolhydrater så gick hon upp igen. Nu har hon gett upp, nu ska hon återgå till stenåldern och äta vanlig mat, lite av allt, och röra på sig mer istället. Det låter sunt tycker jag.
Jag däremot har problem åt andra hållet. Jag springer så mycket så matte måste öka på maten för att jag inte ska magra. Dina revben syns, säger hon och så får jag mer mat.
Tintin däremot är så matglad att matte får hålla igen. Dina revben känns inte ens, säger hon och drar ner på hans mat. Men nu äter han dietfoder istället. Matte undrar om det skulle hjälpa henne, men hon smakade och tyckte inte att det var gott.
Hur mäter man BMI på en hund? Vet nån?

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej, hittade hit när jag letade efter någon spinone blogg :) Jag är nämligen intresserad av att köpa en. hmmm, har lite funderingar och frågar om rasen .. har du någon mailadress man kunde maila till ?



Mvh

Elin

2009-10-25 @ 18:36:59
URL: http://www.valther.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0