Åldersnoja

Det här är min favoritplats.God morgon, jag har inte riktigt kommit underfund med hur man gör större text än men jag lär mej.
Jag hörde att matte pratade med en kompis om ålder igår. Deras ålder är inte intressant, min ålder är desto viktigare eftersom hundar inte lever så länge. Jag är ju 6 år och omräknat i människoår så är jag 49. Så lagom till nyår så får det väl bli ett 50-årskalas. Matte läste på en Spinonesajt att vi kan gott och väl bli 12 år. Det är mycket det för en så stor hund som jag. Tintin däremotkan bli 14-15 år, det blir ju över 100.
Ja, ja det är ju matte och husse som ska stå ut. Nu är det faktiskt så att jag älskar Tintin, utan honom så skulle jag bli väldigt ängslig när matte åker bort ett par timmar. Jag gråter faktiskt. När vi har åkt till Strömsholm med Tintin då får jag ligga i bilen, där känner jag mig trygg.

Matte är 8 år äldre än husse, hon påstår att det inte syns, för husse är lite tunnhårig, därför tycker hon att han ser exakt 8 år äldre ut. Husse tycker att matte ser 10 år yngre ut än de gamla klasskamrater som han råkar få syn på i tidningen vid födslar och dödslar. Det skulle betyda att hon är 2 år yngre än honom. Är det inte så det ska vara.
Det är väl lite onormalt att vara äldre än husse. ELLER?

Nej nu ska vi ut med matte och lukta på världen. Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0