Vatten, både fruset och flytande



Här busar Tintin och jag i den första snön som kom 2007. Vi älskar att leka i snön, men sen får matte plocka bort snökockor från pälsen på oss. Men hon har en sån där massageborste med gummiborst som hon använder och det går jättelätt med den.
Vi tycker också om att bada


Här badar jag i havet när vi är på semester på Öland, det var innan Tintin kom till oss. Det var så höga vågor så husse vågade inte släppa lös mig, han var rädd att jag skulle simma ut som jag gör hemma.

Så tycker vi ju om att dricka vatten förstås. Från början hade Tintin en egen vattenskål, men den drack jag alltid ur, så matte och husse fick alltid kolla så att det fanns vatten till Tintin. Sedan när han nådde upp till min vattenskål (jag har ju sån där hög ställning med matskål och vattenskål) så började han dricka ur den. Då dög inte hans vattenskål längre. Men nu får ju matte och husse springa hela tiden och kolla för Tintin tycker inte om att dricka efter mej. Det blir så slemmigt tycker han. Så varje gång jag har druckit vatten, det hörs ska jag säga, så får de byta vattnet för att Tintin ska kunna dricka. Men jag kan gå tillbaka igen och dricka en gång till och då får de byta igen, och så måste de torka mej, för jag håller kvar lite vatten i munnen som jag släpper ut över hela golvet. Tintin varken slabbar ner sig eller går och droppar, jag fattar inte hur han gör.



Vi är jättekräsna och vill ha rent vatten i vattenskålen inne. Men ute är vi inte noga alls, ví dricker gärna vatten ur lerpölar, diken och sunkiga hålor. Dessutom gammalt vatten som stått i nån gammal hink och för att inte tala om fågelbaden, vi tror att de är till för oss fast vi har vattenskålar står på tomten. Matte blir trött på oss ibland tror jag. Här är det Tintin som glöpar ur ett lerigt hjulspår på hygget. Bilden är inte tagen från hans bästa sida precis, han behöver väl inte visa allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0