Tomten

 Hej, idag åkte matte iväg en stund, ja drygt 2 timmar var det väl. När matte kom hem hittade hon en luva, ett par armar och överdelen till en tomtedräkt på golvet. Sedan gick hon och letade efter tomtekroppen. Var har du gjort av tomten, frågade hon flera gånger. För att det är jag som är boven står helt klart. Tintin når inte upp till jullådan, säger matte. Jag rantar efter matte när hon letar, Tintin hjälper också till. Tänk att man inte kan få ha sakerna i fred, gnäller matte. Du har väl inte ätit upp tomten, frågar hon och tittar förskräckt på mej. Undrar om hon vill leka eftersom hon rusar omkring så där, jag börjar vifta på svansen och rusa runt jag med. Det här är inte roligt, fattar du det, säger matte. Till slut hittar hon den i soffan. Titta här vad du har gjort, tjatar hon. Då skäms jag lite, tror hon i alla fall. För jag fattar ju inte varför hon blev sur för det där lilla. Pipmaja om du frågar mej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0