Rådjursjakt

I helgen som gick skadesköts ett rådjur i vår skog. Det var inbjudna jägare som inte ens hade jaktlicense, tveksamt är det i allafall. Inga skyltar sattes heller upp, som informerade om att det pågick jakt. Jag, Tintin och husse träffade på en jägare som stod och tryckte bakom ett träd. Jag bröstade upp mig och reste svansen rakt upp och talade med grov stämma om för honom att man inte står och gömmer sig så där i skogen. Han frågade husse om jag fick göra så där och då sa husse till honom att det fick jag visst, jag gjorde alldeles rätt, sa husse.
När det inte finns några skyltar om jakt i ett område där det bor folk, då får man visa lite hyfs tycker jag. Hur det gick med rådjuret vet jag inte men vi hörde flera skott. Vi är jättearga på markägaren nu. Matte undrar om det är våra rådjur som har skjutits. En hind med två kid, en pojke och en flicka. Vi hoppas inte det. Ska det skjutas så ska det vara seriösa jägare som prickar rätt på en gång och inte galningar som springer runt i skogen och skjuter vilt omkring sej. Nu är jag upprörd faktiskt. Hej på en stund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0