Matte är inget fotogeni



Den här bilden är ett bra bevis på hur bra fotograf matte är. Här har jag lagt mig så fint och så står det en sån där grej bakom. Det var som när hon skulle fotografera berner sennenhunden Lina bredvid julgranen. Granen var ovanligt fin det här året och Lina var så fin med röd rosett. Sedan när matte hämtar ut fotografierna från fotoaffären (ja, det var på den tiden, då man inte hade digitalkamera, i alla fall inte matte) så upptäcker hon att det står en knallblå sopborste med skyffel i bakgrunden, snyggt.



Vi kan faktiskt posera Tintin och jag om vi vill.

Det är första advent på söndag. Vi ska ju åka till husvagnen så matte har tagit fram adventsstakar och stjärnor så att det är klart när vi kommer hem på söndag eftermiddag. Första adventsljuset får vi tända när vi sitter och myser i husvagnen. Det hade varit bra om det kommit lite snö, då skulle lyckan vara gjord ska jag säga.
Nu ska vi gå på promenad, i alla fall matte och Tintin, jag springer lite hit och dit, fram och tillbaka, jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0