Kloklippning, vem uppfann det?

 I dag är det kloklippning, det är inget kul alls. Två gånger har matte klippt så att det gjort ont, så jag litar inte på henne mer. Jag lämnar motvilligt fram tassarna till matte, sen försöker jag glida iväg. Men när det är gjort blir jag så glad och uppsluppen, springer och hämtar min nalle rusar runt i hela huset. Matte säger att jag har en skruv lös.

Däremot Tintin han är duktigare på att stå ut med att klippa klorna även om det syns att han lider. Efteråt brukar vi få varsin gobit. Efter kloklippning så kommer bad som nummer två när det gäller obehagligheter. Inte bad i sjön för det tycker jag om, men bad i badkaret är förnedrande, det brukar husse sköta. Efteråt försöker jag spara på skakandet i badrummet så att jag har mycket vatten kvar i pälsen när jag kommer ut. Sen springer jag omkring i hela huset och skakar mej flera gånger. Matte påstår att jag hämnas. Vadå hämnas?

Nej nu står hon där med kloklipparen, bäst att sluta. Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0