Husvagnen

 I helgen ska vi till vår husvagn. Den har vi står uppställd i Kilsbergen hela året. Ibland hämtar vi den och ger oss ut på äventyr. Det brukar vara mycket snö här uppe på vintrarna, Det är kul tycker jag. Husse brukar spänna på mig selen och så åker vi skidor han och jag. Ja, jag springer och husse åker skidor förstås. Det finns bra hundspår där. I nedförsbackarna går det undan, därför åker jag inte med matte nåt mer, hon blev så rädd sist. Hon är lite harig. hon får åka med Tintin i stället.
När husse och matte åker skidor själva så stannar vi i husvagnen, vi trivs där, det känns tryggt och skönt. Det är tryggare i husvagnen än hemma tycker jag. Nej nu håller matte på att packa, det är alltid lika spännande, jag vet att vi ska få följa med men Tintin han är orolig ända tills han får hoppa in i bilen. Jag springer omkring med min favoritnalle i munnen så att inte vi glömmer den hemma. Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0