Äntligen min tur

 Ha ha, jag har kapat datorn. Zetti skriver så nedlåtande om mej jämt, att jag ser tjock ut och att jag är en mattegris. Ska han säga som håller på att pussas och gosa med matte och husse hela kvällarna.
När han går och lägger sig så kan jag få gosa lite jag med. Jag är ju inte lika sliskig som Zetti, men jag tycker om lite massage ibland. Dessutom har han väldigt långa ben, och han vet inte alltid var han sätter ner tassarna, man får akta sej ska jag säga. Matte skriker hela tiden för att han trampar henne på tårna. Jag förstår inte hur de kan tycka om honom. OK, han är snäll men han är mesig, tycker jag.

Jag är inte rädd för nånting. Jag kan stanna hemma alldeles själv utan att pipa. men det finns ju regler förstås. Matte och husse kan inte köpa ett gosedjur till oss var, för då tar inte jag emot min. Zetti är äldst och tar båda gosedjuren och går omkring med de, sedan när det har gått några timmar så kan jag ta ett. Det har hänt att Zetti har gått till attack mot mej när jag har tagit emot nån ny sak. Så jag har lärt mig att vänta. Numera köper de bara en grej till oss, och Zetti tar emot den och jag håller mej undan. Sedan kan jag ta vilken grej jag vill. Knäppt va.

Däremot så aktar jag mej för att knycka hans ben, det har jag gjort ett par gånger och fått på pälsen ordentligt.
Jag fick ett hål i örat en gång. Därför får vi aldrig något när vi ska vara ensamma hemma, för säkerhets skull.
Annars tycker vi jättemycket om varandra Zetti och jag, vi bråkar i stort sett aldrig. Och nu när jag har varit skadad så har han varit extra snäll och försiktig med mej.

Jag är en ganska trevlig hund, visserligen är jag jaktavlad men vad kännarna än säger så är jag en otroligt trevlig sällskapshund. De säger att jakthundar lider om de inte får jaga, det gör vi inte alls, och förresten så jagar jag en hel del, både harar och fåglar och katter så det så. Nej nu kommer snart Zetti och då är det bäst att jag håller mej undan från datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0