Advent



Hej igen, här ligger jag utsträckt på sängen i husvagnen och så kommer matte med kameran och väcker mej.
Jag brukar ta en tupplur när jag har ätit frukost. Då passar husvagnsfolket på att äta innan det är dags att gå ut.
Tintin ligger under bordet som vanligt


Efter en bra husvagnshelg är vi åter hemma. Det är faktiskt ganska skönt det också. Vi har adventspyntat med stjärnor och stakar i fönstren och matte har pyntat adventsstaken på bordet. Vi tände första ljuset i gårkväll. Vi fick varsit gott ben att gnaga på. Allt var frid och fröjd. Matte väntar lite med att ta fram tomtarna i år, speciellt tygtomtarna, hon är rädd att jag ska förstöra de. Tomtemarodör kallar hon mej. Jag klär ju bara av de lite, tar bort armar och så. Eller också går jag och bär de i munnen länge så att de blir alldeles blöta och slemmiga. Såna där tomtar med fårskinnsskägg tycker jag om, jag brukar suga på skägget. Tintin brukar inte förstöra nånting, men han tar gärna för sig om jag dukar fram, så att säga. Matte blir inte glad ska jag säga. När hon kommer in genom dörren så säger hon Hejsan pojkar! sen blir det tyst och så kommer det Näeh vad har du nu gjort! Då brukar jag gå undan lite och stå och kika på matte bakom bordet. Efter en stund går jag fram och buffar på matte och då är allt bra igen.
I dag har Anders namnsdag och det är gråväder och varmgrader, så då kanske det blir kallt och snö till jul. När Anders braskar julen slaskar heter det ju, och det braskar definitivt inte idag. Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0