Tomtemarodören

Ja då har det varit Lucia, matte och husse klädde ut sig i konstiga vita klänningar, husse i klänning, jo jo. Där har man nog en hållhake i framtiden. De övade på sångerna i husvagnen så Tintin och jag visste inte riktigt vad de ville. Ville de leka eller var de arga kanske, nej det var svårt att förstå, matte brukar ju skråla hemma men husse tror jag inte att jag har hört sjunga. Han sjöng om nån Staffan som var dräng nånstans tror jag.

Nu är vi i alla fall hemma igen och ska så vara till trettonhelgen. Snart kommer mattes syster och hennes lille son hit och firar jul med oss, man kan nästan säga att vi är kusiner. Det ska bli kul.

Idag var matte iväg och handlade en stund. När hon kom hem var allt som vanligt tills hon hittade den här, kolla:



Den låg på golvet. Den hade stått på spisen först, men så kom sotarn och då ställde matte den på ett annat bord.
Och sen så låg den bara på golvet när hon kom hem. Konstigt va? Titta inte på mej så där! Det kan hända att den slank med när jag gick förbi. Nu har matte lagat den så gott det nu gick, det var ju tur. Hon får väl ställa grejerna så att jag inte kommer åt, för sjutton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0