Tintin

Idag har Tintin gjort ett race på gräsmattan, det är första gången sedan olyckan (se den stora katastrofen).
Det gick bra, han haltade i alla fall inte efteråt. Han såg så glad ut när han sprang, ja rentav lycklig, ska jag säga.

Om Tintin skulle vara en hittehund i USA, skulle han nog ligga risigt till. Vi brukar titta på Animal planet, ett program som heter Djurpolisen, där räddar de bl a hundar som lever i svåra förhållanden. De kollar så att de är friska och mentalt stabila innan de placeras ut till nya mattar och hussar. Ett test är när de håller fram en plasthand när hunden äter. Klarar den det utan att morra eller bitas så får den utplaceras, om inte avlivas den. Det är där Tintin kommer in, har han ett ben eller om han äter så morrar han om man kommer i närheten. Husse brukar ta ifrån honom benet och då morrar han och visar tänderna.
Husse och matte har försökt få honom att sluta, men det har inte lyckats så bra faktiskt. Som tur är så kan man ta ifrån honom både maten och benet för han bits inte, han låter bara. Men det är ouppfostrat tycker jag.

Nej jag känner på mej att det snart är dags för kloklippning, för matte sa till mej att det klapprar så dant i golvet.
Det är inte alla dagar som är roliga ska jag säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0