Sovplatser



Här brukar Tintin sova på nätterna(fattar inte hur matte får plats med benen). Jag passar på att sova här på dagarna. Annars har jag en dyna på golvet där jag sover på nätterna.



Eller också så sover jag här, (Hallå, ligger du här nu), på mattan alldeles ovanför trappan.
Det är bra för det är svalare och så kan jag vakta lite också. Jag tycker om att vakta. Det är speciellt bra när matte och vi är ensamma hemma på kvällen och jag hör konstiga ljud ute och springer fram till fönstren och skäller lite. Då går ju matte också och tittar och då tror ju jag att hon också har hört nåt så då skäller jag mer.
Till slut har vi triggat upp varandra så att vi är helt övertygade om att det är nån utanför.

Det är likadant när matte är ute med oss i mörkret, det går bra tills jag börjar titta intresserat inåt skogen, det gillar inte matte, då vill hon gå hem direkt. Mörkrädd, typ. Vi sover väl vidare ett tag. ZZZZZZZZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0