Skogens djur på Fullerö

Förutom hjortar, rådjur, vildsvin, rävar och harar och en del mindre kryp förstås, så har vi träffat på en del konstiga djur i skogen.



Väldigt lik en ödla om ni frågar mej, en skäggagam kanske.



Den här dronten gick inte att ta kort på i mörkret för det måste vara ett ljus bakom, så matte fick ta på dagen.
Men jag säger bara det, möta en sån i skogen i skymningen är lite skräckigt, i alla fall för matte.



Den här tycker matte är otäck även på dagen. Det är bara en stubbe säger jag till matte, men hon tycker att den liknar allt möjligt konstigt. Det finns inga troll, säger jag.



Vad kan det där vara tro, det ser ju faktiskt ut som om det är jag som ligger där, eller är det ett lodjur?



Nä, det var ju bara en sten ju.



Det finns faktiskt giraffer på Fullerö. Den här stöter vi på varje dag. Han är jättesnäll. Det finns flera djur i skogen men vi hinner inte med fler idag för vi ska åka till husvagnen, matte och husse ska lussa imorgon. Det ska bli kul att se. Husse kan väl sjunga men matte, hu jeda mej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0