I morgon är det fjärde advent

Tänk, nu är det bara 5 dagar kvar till julafton. Vi blir inte så många på julafton i år, det blir jag och Tintin, matte och husse, mattes syrra och hennes grabb och så lillhusse. På juldagen blir vi desto fler då kommer alla barn och barnbarn plus vi andra, det blir kul, då kan Tintin springa efter småtjejerna och tigga till sig lite gott, och jag kan gå omkring och brumma litegrann. Det brukar uppskattas, om det inte gör det så går jag omkring och visar min nalle eller en tom toarulle eller nåt.


Matte hade julpyntat redan första advent, sen har det kommit fram mer och mer, nu har det exploderat. Jag har hunnit bita lite på två tomtar och idag råkade jag ta mattes dyraste, då blev hon arg, jag hann visserligen inte bita på den men ändå. Hon är så känslig, det är ju bara en tomte. Jag undrar vad jag får i julklapp, jag skulle vilja ha en nalle tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0