Hemma igen

 Nu har matte kommit hem från Ullared. Vi blev jätteglada, jag sprang tre varv runt öppna spisen.
Hon hade med sig en enorm gul kasse som det stod GKs i Ullared på, matte kommer att säga till husse att den där kan vi ha när vi åker och storhandlar. Aldrig i livet kommer husse att säga, han är måttligt förtjust i Ullared.
Hör och häpna, hon hade inte köpt något åt oss. Det fanns inget, säger hon. Hon är snål helt enkelt, varför skulle hon annars åka till Ullared. Hon köpte i allafall en ny stekpanna, då slipper vi höra gnället varje gång hon ska steka nåt.
Vi hade det bra med husse igår, han satte upp adventsgranar på tomten med belysning och fixa och trix lite. Det är mysigt att bara vara med husse ibland. Matte ser vi ju jämt. Men vi är glada att hon är hemma igen. Mattegrisen Tintin är ju extra glad. Jag har haft jättekul med mina kompisar, säger matte. Vi har shoppat, skrattat och ätit gott, och får jag inte svininfluensan efter den trängseln så får jag det aldrig, säger hon.
Vi får väl se.

Kommentarer
Postat av: Lill-Husse

Hej Zetti. Mycket rolig o intressant blogg du har, jag har den som startsida!

Ja de va bra snålt att inte köpa med nåt till dig o Tintin eftersom det mesta som finns i Ullared duger utmärkt att gå runt o ha i munnen, dräggla på o tugga sönder. Men som sagt, hennes tomtar o andra jul pinaler duger ju lika bra!

2009-12-04 @ 18:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0