Gråväder

God morgon, idag är det grått och regnigt som vanligt, men misströsta inte, tänk positivt, det gör jag. För det första så är det många dofter ute i markerna när det är blött och sunkigt och för det andra kan man tända en brasa när man kommer in. Nu är inte matte lika bra på det som husse men hon försöker i allafall. Sist gick brandlarmet. Har man ingen öppen spis så kan man tända flera ljus och ställa tillsammans, det är mysigt det också. Glöm inte att släcka de bara.
Jag har i alla fall hämtat mej från gårdagens upplevelse, jag har till och med faktiskt glömt det. Idag ska matte vara hemma hela dagen hos oss. Det är mysigt tycker vi, om hon inte börjar klippa klor och sånt. I helgen klippte hon bort tovor under hakan på mej. Det är enda stället som jag får tovor på. Hon klipper inte bort allt, för det ska vara ett litet skägg där faktiskt. Det ser mest ut som ett pipskägg säger matte, vad hon nu menar med det. Nu ska vi snart gå ut. Det är lika spännande varje gång t ex vilken grind vi ska gå ut genom, vi har tre stycken, vilken stig vi ska välja, vilken skog vi ska gå i eller om vi ska gå på gärdet.
Så här brukar jag se ut när vi kommer in från regnet. Snyggt va!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0