Frost på Fullerö



Vi väntar på att få gå på promenad. Det är frost överallt, det knastrar skönt när man går.



Här tycker vi om att stå och titta ut över Mälaren. Idag är det extra vackert, sjön är spegelblank. Här är det extra viktigt att hålla Tintin i koppel, han kan luta sig ut och tippa i om det vill sej illa. Mej kan matte lita på.



Här hann hon inte med med kameran, haren försvinner i fjärran, kanske det var samma hare (se Harjakten).



Tjohoo matte här är jag! Jag törs inte springa allt för långt före, matte brukar luras och gå en annan väg.



Ser ni mej? Det är svårt att se mej i allt det frostiga.



Hemma igen, Tintin är trött och lägger sej på mattan, eller kossan som jag säger. Hur kan man bara ha en ko som matta, smaklöst om du frågar mej. Men den är skön att ligga på.



Jag tar min nalle och går och lägger mej på min dyna. Vi har ätit lite rådjursskit så nu ska vi ligga och vila och smälta maten.
Matte ska strax åka till Kristinehamn, hennes kompis bor där. De ska åka till Ullared i morgon. Det ska bli kul att höra hur hon klarar av den trängseln. Men hon tycker att det ska bli kul, lite avkoppling från oss, kanske.
Husse ska vara hemma med oss i morgon så då ska vi ju bara ägna oss åt honom. Jag får fortsätta blogga på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0