Bästisen

 Här är min kompis och jag när vi ligger på golvet och sover. Han fyllde år i går, jämnt. Husse och matte var där och grattade, vi fick inte följa med den här gången så vi får gratta honom i trettonhelgen. Han kommer ofta ner på golvet till oss, det tycker jag är mysigt. Vi är riktiga mysare både han och jag.

Det är ju inte kul att bli lämnad ensam så länge, de åkte halv fyra och kom hem kl tolv. Men våran bästisgranne kom och gick ut med oss, han har alltid godis i fickorna och det är ju bra, särskilt för Tintin som är så väldigt godissugen jämt. När matte och husse kom hem var vi så där lagom glada, vi var ju trötta ju. Har ni sovit, frågade matte, hon ska ju inte tro att vi har sprungit fram och tillbaka och väntat för det har vi inte, det är klart vi har sovit. Det syns för du är alldeles sned i ansiktet, säger den där okänsliga matte.

Idag skiner solen, det är bästa att skynda sig ut, D-vitaminerna ni vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0