Annandagen

Nu är snart julen slut, idag är det ju annandagen. Vi har varit på långpromenad i snöyran med husse, Tintin fick kämpa när vi gick där det inte var plogat. Han ligger och sover i mattes säng nu. Jag tyckte att matte pratade nåt om köttbullar så jag avvaktar med sömnen ett tag. Mattes syster och V är hos mattematte idag så vi ska bara vila oss idag. Vi fick julklappar igår också för då kom alla lillhussar med sina fruar/tjejer och barn och mattematte, vi var 18 med Tintin och mej. Vi fick paket med hundgodis och korv i. Vi öppnade paketen jättesnabbt, särskilt Tintin. Sedan fick vi korv och annat gott hela dagen av nästa alla, inte matte och husse förtås, de ska ju vara så nedrans perfekta när det gäller oss men själva kan de stoppa i sej minsann. Det är tur att det kommer folk hit ibland säger jag bara. Gääsp, det blir visst inga köttbullar, än. Jag tror jag tar mej en tupplur.

Just nu känner jag mej som på bilden här nere när jag var 5 veckor gammal. Vill bara krypa ihop hos husse och gosa lite.



Mattes kamera är ju fortfarande ur funktion så jag får lägga in lite gamla bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0