3 dagar kvar

Nu har det äntligen varit fjärde advent. Nu är det bara 3 dagar kvar till julklapparna. Jag vet att det ligger nåt i vårat skåp som vi inte får se. Det är jättespännande. Det är husse som ska vara jultomte i år. Det får vi inte berätta för de minsta barnbarnen, vi vet ju alltid vem som är jultomte, ingen kan ju lura en hund. Men riktiga jultomten har sällan tid att komma, så han måste be någon annan, jag tror att han har bett husse i år, men man vet ju aldrig.



Idag när matte åt frukost så tände hon adventsljusen, sen hämtade hon kameran, jag satt så fint i soffan. Precis när hon knäppte så hörde jag nåt ute så jag hoppar upp på soffkanten och tittar ut. Matte har en sån där fördröjning på kameran. Varför kan du inte sitta still i en minut, säger hon surt. Nu fick hon ju vrida kameran för att få med mej och då kom ju röran på bordet med. Du är hopplös, säger hon.



Samma här, precis när hon knäpper så böjer jag på huvet. Slipp att vara med på bild då, säger hon.



Då tog hon ett på Tintin i stället, den lilla linslusen, han gör precis som matte säger. Förrädare.
Idag ska matte åka på stan och ikväll kommer hennes syrra. Det blir lång väntan idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0